O Servizo de Medicamento Interno do Hospital Virxe dá Xunqueira convocou onte unha rolda de prensa para, "sen ánimo de polemizar", responder ás recentes acusacións do xerente do Hospital, Francisco José Pazos Soto, nas que se acusaba aos integrantes do servizo de actuar de forma interesada na procura dos seus propios obxectivos e puña en cuestión a capacitación dos seus integrantes para o desenvolvemento das súas obrigacións.
María Fernández, Anxo Moreno, José Carlos Trindade, Eduardo Granxa, Carmen González, Dores do Río son os seis internistas integrantes do servizo de Medicamento Interno que onte deron publicamente a cara, "en exercicio da responsabilidade inherente aos nosos postos de traballo", de transmitir confianza á poboación dependente do centro hospitalario facéndolles saber "que os integrantes do servizo actúan coa competencia exixible a un servizo público de calidade".
Dada a crecente incerteza que consideran xeraron as declaracións do Director do HVX desexan facer público que todos os facultativos do servizo teñen o título de Licenciados en Medicamento e Cirurxía, o título de especialista en Medicamento Interno vía MIR e o posto de traballo obtido tras superar un proceso de concurso-oposición convocado baixo os criterios de provisión de prazas públicas de igualdade, mérito, publicidade e capacidade.
"Os nosos intereses persoais e profesionais só están empeñados en procurar a mellor atención clínica, no persoal e no profesional, aos pacientes. O traballo realizado e a dedicación entregada ao longo destes dez anos por cada un de nós, avalan a nosa traxectoria profesional neste servizo".
A par de devanditas declaracións tamén subliñan que máis do 50% dos pacientes ingresados, e polo tanto das altas hospitalarias que se xeran, fano no seu servizo ao atender a un número considerable de pacientes de consultas externas, complementando así a atención dos médicos de Atención Primaria. "A eficacia e calidade destas atencións son facilmente contrastables. Gustaríanos mellorar os tempos de espera para poder acceder ás nosas consultas, para iso en múltiples ocasións propuxemos á Dirección do centro decisións organizativas que foron rexeitadas", sinalan.
Modificación unilateral do horario laboral
O servizo, segundo denuncian, pasouse de dedicar 118 horas semanais á atención de pacientes hospitalizados a poder dedicar unicamente 79 horas semanais segundo o actual calendario. No relativo ás consultas externas tamén se pasou de atender 36 primeiras consultas e 72 consultas de revisións a unhas 30 primeiras e 72 revisións semanais respectivamente. "Esta diminución no tempo de atención á hospitalización, así como o non respectar os tempos de traballo que viñamos realizando levounos, en ocasións, a ter que sacrificar a atención a familiares de pacientes hospitalizados", apuntan.
A iso engaden que, á vista dos datos expostos e das declaracións do Director, Francisco Pazos, a conclusión que extraen é a de que "fixéronse coa única intención de desprestixiar o noso traballo". A defensa da súa boa praxe contrástana coas frías cifras comparativas coa F.P.Hospital do Salnés, datos do 2006; Hospital Comarcal de Monforte, datos do 2005 e as cifras do propio F.P. Hospital Virxe dá Xunqueira que arroxan un balance positivo no apartado do total de altas dun 44,15% para o HVX por un 17,62% para o centro do Salnés ou o 26,6 % do CHUAC de Santiago de Compostela.
Outro referendo da súa calidade profesional alegado polos membros do servizo de Medicamento Interno é o haberse dedicado durante anos a colaborar no Servizo de Urxencias e o afrontar o control da tuberculose contribuíndo a diminuír o número de casos na área desde os iniciais 85 casos por 100.000 habitantes en 1997 aos 59,5 casos por cada 100.000 habitantes do 2004. "Estas dúas contribucións á asistencia clínica, que demostran a implicación do servizo co hospital e coa sociedade, foron suprimidas das actividades de Medicamento Interno, sen explicación algunha, por esta Dirección".
No entanto as críticas á actuación de Francisco Pazos, sinalan que as disparidades coa súa xestión non serán trasladadas á poboación. Esta afirmación corrobórana ao indicar que, defendendo a calidade e seguridade da atención dos pacientes, non aceptaron participar no Plan de Obxectivos do Hospital, a pesar do que supón de diminución económica e profesional, ao considerar que dous dos obxectivos esixidos eran incompatibles coa prestación dunha adecuada atención.
"Propúxonos incrementar nun 10% a porcentaxe de altas de primeiras consultas realizadas e nun 10% a porcentaxe de altas de consultas totais". Números que no HVX consideran xa adecuados e destacan que, ao intentar incrementalos, poderíase pór en risco a seguridade da atención ao paciente. "Desexamos que se siga confiando en nós, como demostra o continuo crecemento da nosa demanda e a aceptación do noso hospital como o seu centro de referencia. E, por todo iso, pedímoslle á poboación a súa confianza e certidumbre nas nosas atención".
"Pomos a man no lume por eles"
Da Igrexa Martínez tamén se desprazou onte ata Cee para apoiar aos membros do servizo de Medicamento Interno "e para deixar claro que a poboación pode estar tranquila e segura respecto diso da calidade da atención prestada polos médicos internistas do HVX de Cee". Palabras que apuntou coa súa confianza "con maiúsculas" na profesionalidade dos aludidos polo Director do HVX por ser formados vía MIR e dada a súa calidade sanitaria e científico-técnica.
O Vicepresidente da Sociedade Galega de Medicamento Interno considerou tamén como positivas a existencia de discrepancias entre Dirección e traballadores porque redundan nunha melloría da atención sanitaria "aínda que non é bo que se transmita á poboación a través dos medios para tratar de desprestixiar como parece que tratan de facelo cos nosos compañeiros". Uns compañeiros de Cee aos cales transmitiu o seu apoio "pechado e absoluto" para tranquilizar á poboación de Cee en que é atendida perfectamente e cuxa labor cualificou de "chapeau".
María Fernández, Anxo Moreno, José Carlos Trindade, Eduardo Granxa, Carmen González, Dores do Río son os seis internistas integrantes do servizo de Medicamento Interno que onte deron publicamente a cara, "en exercicio da responsabilidade inherente aos nosos postos de traballo", de transmitir confianza á poboación dependente do centro hospitalario facéndolles saber "que os integrantes do servizo actúan coa competencia exixible a un servizo público de calidade".
Dada a crecente incerteza que consideran xeraron as declaracións do Director do HVX desexan facer público que todos os facultativos do servizo teñen o título de Licenciados en Medicamento e Cirurxía, o título de especialista en Medicamento Interno vía MIR e o posto de traballo obtido tras superar un proceso de concurso-oposición convocado baixo os criterios de provisión de prazas públicas de igualdade, mérito, publicidade e capacidade.
"Os nosos intereses persoais e profesionais só están empeñados en procurar a mellor atención clínica, no persoal e no profesional, aos pacientes. O traballo realizado e a dedicación entregada ao longo destes dez anos por cada un de nós, avalan a nosa traxectoria profesional neste servizo".
A par de devanditas declaracións tamén subliñan que máis do 50% dos pacientes ingresados, e polo tanto das altas hospitalarias que se xeran, fano no seu servizo ao atender a un número considerable de pacientes de consultas externas, complementando así a atención dos médicos de Atención Primaria. "A eficacia e calidade destas atencións son facilmente contrastables. Gustaríanos mellorar os tempos de espera para poder acceder ás nosas consultas, para iso en múltiples ocasións propuxemos á Dirección do centro decisións organizativas que foron rexeitadas", sinalan.
Modificación unilateral do horario laboral
O servizo, segundo denuncian, pasouse de dedicar 118 horas semanais á atención de pacientes hospitalizados a poder dedicar unicamente 79 horas semanais segundo o actual calendario. No relativo ás consultas externas tamén se pasou de atender 36 primeiras consultas e 72 consultas de revisións a unhas 30 primeiras e 72 revisións semanais respectivamente. "Esta diminución no tempo de atención á hospitalización, así como o non respectar os tempos de traballo que viñamos realizando levounos, en ocasións, a ter que sacrificar a atención a familiares de pacientes hospitalizados", apuntan.
A iso engaden que, á vista dos datos expostos e das declaracións do Director, Francisco Pazos, a conclusión que extraen é a de que "fixéronse coa única intención de desprestixiar o noso traballo". A defensa da súa boa praxe contrástana coas frías cifras comparativas coa F.P.Hospital do Salnés, datos do 2006; Hospital Comarcal de Monforte, datos do 2005 e as cifras do propio F.P. Hospital Virxe dá Xunqueira que arroxan un balance positivo no apartado do total de altas dun 44,15% para o HVX por un 17,62% para o centro do Salnés ou o 26,6 % do CHUAC de Santiago de Compostela.
Outro referendo da súa calidade profesional alegado polos membros do servizo de Medicamento Interno é o haberse dedicado durante anos a colaborar no Servizo de Urxencias e o afrontar o control da tuberculose contribuíndo a diminuír o número de casos na área desde os iniciais 85 casos por 100.000 habitantes en 1997 aos 59,5 casos por cada 100.000 habitantes do 2004. "Estas dúas contribucións á asistencia clínica, que demostran a implicación do servizo co hospital e coa sociedade, foron suprimidas das actividades de Medicamento Interno, sen explicación algunha, por esta Dirección".
No entanto as críticas á actuación de Francisco Pazos, sinalan que as disparidades coa súa xestión non serán trasladadas á poboación. Esta afirmación corrobórana ao indicar que, defendendo a calidade e seguridade da atención dos pacientes, non aceptaron participar no Plan de Obxectivos do Hospital, a pesar do que supón de diminución económica e profesional, ao considerar que dous dos obxectivos esixidos eran incompatibles coa prestación dunha adecuada atención.
"Propúxonos incrementar nun 10% a porcentaxe de altas de primeiras consultas realizadas e nun 10% a porcentaxe de altas de consultas totais". Números que no HVX consideran xa adecuados e destacan que, ao intentar incrementalos, poderíase pór en risco a seguridade da atención ao paciente. "Desexamos que se siga confiando en nós, como demostra o continuo crecemento da nosa demanda e a aceptación do noso hospital como o seu centro de referencia. E, por todo iso, pedímoslle á poboación a súa confianza e certidumbre nas nosas atención".
"Pomos a man no lume por eles"
Da Igrexa Martínez tamén se desprazou onte ata Cee para apoiar aos membros do servizo de Medicamento Interno "e para deixar claro que a poboación pode estar tranquila e segura respecto diso da calidade da atención prestada polos médicos internistas do HVX de Cee". Palabras que apuntou coa súa confianza "con maiúsculas" na profesionalidade dos aludidos polo Director do HVX por ser formados vía MIR e dada a súa calidade sanitaria e científico-técnica.
O Vicepresidente da Sociedade Galega de Medicamento Interno considerou tamén como positivas a existencia de discrepancias entre Dirección e traballadores porque redundan nunha melloría da atención sanitaria "aínda que non é bo que se transmita á poboación a través dos medios para tratar de desprestixiar como parece que tratan de facelo cos nosos compañeiros". Uns compañeiros de Cee aos cales transmitiu o seu apoio "pechado e absoluto" para tranquilizar á poboación de Cee en que é atendida perfectamente e cuxa labor cualificou de "chapeau".
Autor y enlace: Que pasa na costa